Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 50

Leontýn se vrací z nočního klubu v povznesené náladě. Nezadržitelně míří k bazénu, kde mu v jeho stavu hrozí nebezpečí utonutím. Bez nás nepřežije. Pomůžeme mu?

50.

Myšlenka nechat Leontýna utopit byla nesmírně lákavá. Elegantním způsobem bychom se zbavili koule na noze, která nás tížila.

„Tak se schováme v zahradě a budeme předstírat, že jsme ho dnes neviděli,“ navrhnul Roman.

„Jdeme tam,“ souhlasil jsem.

„I když ono to není tak jednoduché,“ zamyslel se. „Viděla nás servírka, když nám nesla snídani. A taky nás mohl vidět Tony.“

„Tony spí,“ opáčil jsem a ukázal hlavou směrem k bazénu, kde na lehátku spočíval náš čistič bazénu.

„Možná ne. Možná jen dělá, že spí,“ kontroval Roman. „Asi bych ho nechal žít. Myslím, že s ním bude méně problémů než bez něho. Viděla nás servírka a mohla by nás prásknout, že jsme mu nepomohli. A z toho by mohly být oplétačky s policií a klidně bychom mohli skončit i ve vězení.“

„Máš pravdu,“ rezignoval jsem. „Leontýn mi za pobyt v ghanské base nestojí.“

„Přesně tak. Nechme ho žít.“

„Dobrá, darujme mu život,“ ukončil jsem naši rozpravu.

 

Naše debata byla nicméně zbytečná, neboť Leontýn rozhodl o svém životě za nás. Než jsme se stačili shodnout na tom, zdali ho zachráníme či ne, upadl asi dva metry od bazénu obličejem na zem a usnul.

„Tony,“ zahulákal jsem na spícího manažera bazénu, „pojď ho zvednout a odvést na pokoj.

Tony jen otevřel napůl jedno oko a sdělil mi, že nemůže, že má moc práce.

Abychom se nemuseli dívat na spícího Leontýna, přesunuli jsme se do zahrady za přístřešek, kde jsme hodlali vypít svou ranní kávu a poradit se, co podnikneme, protože bylo zřejmé, že i dnes bude bazén mimo provoz, a nechtělo se nám trávit horký den bez možnosti se zchladit. Výsledkem naší porady byl plán zajít si někam zaplavat a dát si dobré jídlo. Proto jsem vyrazil na recepci získat patřičné informace. Recepční mi poradila hotel Mövenpick situovaný nedaleko od nás. A také mě požádala o zaplacení účtu.

„Zaplatím kartou,“ sdělil jsem jí.

„Nešlo by to hotově, pane?“ zeptala se zděšeně.

„Nešlo. Nemám dost hotovosti,“ nedal jsem se odbýt.

„Tak zkuste vybrat v bankomatu a zaplatit hotově.“

„Bankomat mi dá jen 100 cedi,“ zalhal jsem. „To na naši útratu nestačí.“

„To opravdu nestačí,“ uchichtla se a natáhla se pro platební terminál.

„Dělá to 4500 dolarů,“ sdělil jsem jí, abych ji ušetřil počítání.

„Promiňte, pane, ale budu to muset spočítat.“

„Co bys počítala, včera to už spočítala tvá kolegyně.“

„Nezlobte se, ale budu to muset spočítat znovu.“

„Ok, tak počítej.“

 

I když se jednalo o kolegyni s více zkušenostmi, bojovala s čísly stejně jako její včerejší kolegyně. Aritmetika měla v tomto nerovném souboji jasně navrch. Proto jsem jí dal čas do večera a šel se připravit na další dobrodružnou výpravu do neznáma.

Za několik málo okamžiků jsme se sešli u recepce. Než jsem požádal recepční, aby nám zajistila taxíka a domluvila cenu, zaskočil jsem zkontrolovat Leontýna. I když bylo teprve brzké dopoledne, slunce už pěkně peklo. Levá část Leontýnova obličeje spočívala na dlažbě, avšak pravá byla vystavena rannímu žáru a začínala se barvit dočervena. Po tomto zjištění jsem se spokojeně vrátil na recepci.

Recepční nám odchytila taxík, domluvila cenu, a než se vrátila ke svým výpočtům, požádal jsem jí, aby se postarala o našeho kolegu.

„Mr Chu-rack si nepřeje být rušen. Nechejte ho v klidu odpočívat. Za žádných okolností s ním nehýbejte. Miluje slunce, a kdybyste se ho pokusili přesunout do stínu, strašně by se zlobil!“

„Jistě, pane, spolehněte se,“ odpověděla mi a zmizela za vraty hotelu.

Autor: Martin Orálek | úterý 20.3.2018 7:22 | karma článku: 26,58 | přečteno: 2207x
  • Další články autora

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 49

Podařilo se nám zažehnat první vážnější spor. Nyní bylo na čase to oslavit. Za naši skupinu byl k oslavám vybrán Leontýn.

17.1.2018 v 9:27 | Karma: 24,95 | Přečteno: 1486x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 48

Jedeme zpět do hotelu, kde nás čeká setkání s Aaronem a jeho partou. Budeme řešit neshody, které se mezi námi vyskytly.

15.11.2017 v 6:22 | Karma: 24,83 | Přečteno: 1627x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 47

Odchod z pláže - celkem banální záležitost. Nikoli však v Ghaně, kde se na nás přisáli dva "příživníci".

24.10.2017 v 7:22 | Karma: 25,73 | Přečteno: 1394x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 46

Po filozoficko-ekologickém zamyšlení se přesunuji k méně vznešenému tématu - jídlu. Jídlo bylo pro nás v Africe neustále problém. A ani zde tomu nebylo jinak...

19.10.2017 v 10:42 | Karma: 26,64 | Přečteno: 1759x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 45

Objednali jsme si jídlo. Čekání jsme hodlali vyplnit plaváním v oceánu. Ale jako vždy se náš plán zbortil jako domeček z karet...

2.10.2017 v 8:22 | Karma: 26,54 | Přečteno: 1187x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Pokroková a proti válce. V Rusku končí poslední škola vyučující „podle Západu“

4. května 2024  8:39

V Novosibirsku končí soukromá škola Novokolledž, která si jako jedna z mála v Rusku ústy svých...

Zdanění bezdětných, výpovědi bez důvodu. Fiala chce širokou shodu a klid

4. května 2024  7:55

Z programových návrhů, se kterými přicházejí strany vládní koalice rok před volbami, mají podle...

Rusko do konce srpna zakázalo vývoz cukru, chce zajistit stabilitu na trhu

4. května 2024  7:16

Rusko přechodně zakázalo vývoz cukru ze země. S odkazem na vládní nařízení o tom píší ruské tiskové...

Španělské ministerstvo se rozhodlo zrušit cenu býčích zápasů. Vyvolalo kritiku

4. května 2024  7:05

Španělské ministerstvo kultury se rozhodlo zrušit národní cenu býčích zápasů. Informoval o tom...

  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1447x
Překladatel a tlumočník a učitel anglického jazyka. S přestávkami jsem strávil skoro rok v Ghaně a chtěl bych se podělit o své zážitky.

Seznam rubrik