Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 46

Po filozoficko-ekologickém zamyšlení se přesunuji k méně vznešenému tématu - jídlu. Jídlo bylo pro nás v Africe neustále problém. A ani zde tomu nebylo jinak...

46.

Číšník nepřišel sám. V patách mu byla naše opatrovatelka Lisa. Jakmile jídlo položil na stolík a odešel, ihned po nás začala loudit peníze. Byla v tom neúnavná. Copak v sobě nemá ani špetku důstojnosti…?

Byli jsme už notně vyhladovělí, tak jsme se s vervou pustili do jídla. Humr vypadal velmi hezky a podle slov mých kolegů i dobře chutnal. Pizza taky nevypadala špatně, a dokonce i hezky voněla. S chutí jsem se do ní zakousnul a ucítil křupnutí. „Au!“ vykřikl jsem a okamžitě vyplivl obsah úst na zem. Jak může být pizza tak tvrdá? Tuto záhadu jsem rozluštil vzápětí, když jsem z pizzy sundal vrstvu roztopeného sýra. Pod ní se sice skrývalo kuřecí maso, ale vyskytl se zde drobný zádrhel – bylo i s kostí. Kuchař prostě upekl kuře, rozsekal ho na kousky a nandal na pizzu. Naštěstí praskla kuřecí kost, nikoli můj zub. Kuřecí kousky jsem odložil bokem a pizzu dojedl. Když přišel číšník pro prázdný talíř, tak jsem si mu postěžoval, ale jen se na mě nechápavě podíval, sebral použité nádobí a zmizel.

Po obědě se u nás opět objevila Lisa a navrhla nám, ať jdeme na masáž. V Ghaně totiž není prostituce, existují jen masáže a masérky. Prostitutky se zde vůbec nevyskytují. My s Romanem jsme ji odmítli, ale Leontýn prohlásil, že ho bolí záda a potřebuje je srovnat. Tak jsme spolu s Lisou vyrazili k malé chatrči za restaurací. Před ní stály dvě ženy, proti nímž byla Helena Růžičková anorektičkou. Hned se nás ujaly a táhly nás dovnitř. Sdělil jsem jim, že já masáž nepotřebuji, že dovnitř půjde jen kolega. Po této informaci popadly Leontýna a odnesly si ho dovnitř. Když se zavíraly dveře, zahlédl jsem v Leontýnových očích zděšení a přes cvaknutí zámku jsem zaslechl jeho volání o pomoc: „Translator, please!“ Tohle si Leontýne překládej sám, pomyslel jsem si.

Když se Leontýn vrátil na lehátko, měl v obličeji blažený výraz. Záda ho evidentně přestala bolet.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Orálek | čtvrtek 19.10.2017 10:42 | karma článku: 26,64 | přečteno: 1759x
  • Další články autora

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 50

Leontýn se vrací z nočního klubu v povznesené náladě. Nezadržitelně míří k bazénu, kde mu v jeho stavu hrozí nebezpečí utonutím. Bez nás nepřežije. Pomůžeme mu?

20.3.2018 v 7:22 | Karma: 26,58 | Přečteno: 2208x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 49

Podařilo se nám zažehnat první vážnější spor. Nyní bylo na čase to oslavit. Za naši skupinu byl k oslavám vybrán Leontýn.

17.1.2018 v 9:27 | Karma: 24,95 | Přečteno: 1486x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 48

Jedeme zpět do hotelu, kde nás čeká setkání s Aaronem a jeho partou. Budeme řešit neshody, které se mezi námi vyskytly.

15.11.2017 v 6:22 | Karma: 24,83 | Přečteno: 1627x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 47

Odchod z pláže - celkem banální záležitost. Nikoli však v Ghaně, kde se na nás přisáli dva "příživníci".

24.10.2017 v 7:22 | Karma: 25,73 | Přečteno: 1394x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 45

Objednali jsme si jídlo. Čekání jsme hodlali vyplnit plaváním v oceánu. Ale jako vždy se náš plán zbortil jako domeček z karet...

2.10.2017 v 8:22 | Karma: 26,54 | Přečteno: 1187x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Voda zaplavila ulice i železnici

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  16:28

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padají i kroupy. Hasiči hlásí desítky...

Německo na Putinovu inauguraci zástupce nevyšle, Francie a Slovensko ano

6. května 2024  16:14

Německo v pondělí oznámilo, že nebude mít svého zástupce na úterní inauguraci ruského prezidenta...

Pětiletá holčička se ztratila při výletě na Šumavě, ušla dva kilometry

6. května 2024  15:50

Po pětileté holčičce pátrali v neděli dopoledne policisté, horská služba i vrtulník. Dívka se...

Když se běží pro miminka do dlaně. Pohyb pomáhá předčasně narozeným dětem

6. května 2024  15:20

Tak malé, že se vám vejdou do dlaně. Řeč je o předčasně narozených dětech, které stráví začátek...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1447x
Překladatel a tlumočník a učitel anglického jazyka. S přestávkami jsem strávil skoro rok v Ghaně a chtěl bych se podělit o své zážitky.

Seznam rubrik