Jak jsem těžil zlato v Ghaně 50

20. 03. 2018 7:22:06
Leontýn se vrací z nočního klubu v povznesené náladě. Nezadržitelně míří k bazénu, kde mu v jeho stavu hrozí nebezpečí utonutím. Bez nás nepřežije. Pomůžeme mu?

50.

Myšlenka nechat Leontýna utopit byla nesmírně lákavá. Elegantním způsobem bychom se zbavili koule na noze, která nás tížila.

„Tak se schováme v zahradě a budeme předstírat, že jsme ho dnes neviděli,“ navrhnul Roman.

„Jdeme tam,“ souhlasil jsem.

„I když ono to není tak jednoduché,“ zamyslel se. „Viděla nás servírka, když nám nesla snídani. A taky nás mohl vidět Tony.“

„Tony spí,“ opáčil jsem a ukázal hlavou směrem k bazénu, kde na lehátku spočíval náš čistič bazénu.

„Možná ne. Možná jen dělá, že spí,“ kontroval Roman. „Asi bych ho nechal žít. Myslím, že s ním bude méně problémů než bez něho. Viděla nás servírka a mohla by nás prásknout, že jsme mu nepomohli. A z toho by mohly být oplétačky s policií a klidně bychom mohli skončit i ve vězení.“

„Máš pravdu,“ rezignoval jsem. „Leontýn mi za pobyt v ghanské base nestojí.“

„Přesně tak. Nechme ho žít.“

„Dobrá, darujme mu život,“ ukončil jsem naši rozpravu.

Naše debata byla nicméně zbytečná, neboť Leontýn rozhodl o svém životě za nás. Než jsme se stačili shodnout na tom, zdali ho zachráníme či ne, upadl asi dva metry od bazénu obličejem na zem a usnul.

„Tony,“ zahulákal jsem na spícího manažera bazénu, „pojď ho zvednout a odvést na pokoj.

Tony jen otevřel napůl jedno oko a sdělil mi, že nemůže, že má moc práce.

Abychom se nemuseli dívat na spícího Leontýna, přesunuli jsme se do zahrady za přístřešek, kde jsme hodlali vypít svou ranní kávu a poradit se, co podnikneme, protože bylo zřejmé, že i dnes bude bazén mimo provoz, a nechtělo se nám trávit horký den bez možnosti se zchladit. Výsledkem naší porady byl plán zajít si někam zaplavat a dát si dobré jídlo. Proto jsem vyrazil na recepci získat patřičné informace. Recepční mi poradila hotel Mövenpick situovaný nedaleko od nás. A také mě požádala o zaplacení účtu.

„Zaplatím kartou,“ sdělil jsem jí.

„Nešlo by to hotově, pane?“ zeptala se zděšeně.

„Nešlo. Nemám dost hotovosti,“ nedal jsem se odbýt.

„Tak zkuste vybrat v bankomatu a zaplatit hotově.“

„Bankomat mi dá jen 100 cedi,“ zalhal jsem. „To na naši útratu nestačí.“

„To opravdu nestačí,“ uchichtla se a natáhla se pro platební terminál.

„Dělá to 4500 dolarů,“ sdělil jsem jí, abych ji ušetřil počítání.

„Promiňte, pane, ale budu to muset spočítat.“

„Co bys počítala, včera to už spočítala tvá kolegyně.“

„Nezlobte se, ale budu to muset spočítat znovu.“

„Ok, tak počítej.“

I když se jednalo o kolegyni s více zkušenostmi, bojovala s čísly stejně jako její včerejší kolegyně. Aritmetika měla v tomto nerovném souboji jasně navrch. Proto jsem jí dal čas do večera a šel se připravit na další dobrodružnou výpravu do neznáma.

Za několik málo okamžiků jsme se sešli u recepce. Než jsem požádal recepční, aby nám zajistila taxíka a domluvila cenu, zaskočil jsem zkontrolovat Leontýna. I když bylo teprve brzké dopoledne, slunce už pěkně peklo. Levá část Leontýnova obličeje spočívala na dlažbě, avšak pravá byla vystavena rannímu žáru a začínala se barvit dočervena. Po tomto zjištění jsem se spokojeně vrátil na recepci.

Recepční nám odchytila taxík, domluvila cenu, a než se vrátila ke svým výpočtům, požádal jsem jí, aby se postarala o našeho kolegu.

„Mr Chu-rack si nepřeje být rušen. Nechejte ho v klidu odpočívat. Za žádných okolností s ním nehýbejte. Miluje slunce, a kdybyste se ho pokusili přesunout do stínu, strašně by se zlobil!“

„Jistě, pane, spolehněte se,“ odpověděla mi a zmizela za vraty hotelu.

Autor: Martin Orálek | úterý 20.3.2018 7:22 | karma článku: 26.58 | přečteno: 2204x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Jan Vaverka

Bolívie - 7. díl: Na skok do Bolivijské Amazonie

Sto kilometrů vzdušnou čarou a jste z La Pazu v Amazonii. Ti odvážnější rovnou po silnici smrti. Je to kousek, ale zase takový fofr to není.

29.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Martin Faltýn

Letos jako před rokem - Malajsie a navíc Thajsko

Rok se s rokem shledal a nikdy bych nevěřil, že prakticky po roce se znovu podívám do Malajsie a letos také, prvně v životě, do Thajska. A protože dvakrát do stejné řeky opravdu nevstoupíte, věřte mi - bude o čem psát.

29.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 35 | Diskuse

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.93 | Přečteno: 491 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 584 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.59 | Přečteno: 234 | Diskuse
Počet článků 50 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1447

Překladatel a tlumočník a učitel anglického jazyka. S přestávkami jsem strávil skoro rok v Ghaně a chtěl bych se podělit o své zážitky.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...