Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 42

Nacházíme se u ghanského právníka a naším úkolem je změnit procentuální složení podílů jednotlivých vlastníků.

42.

Naše rozepře s Leontýnem přirozeně neunikla pozornosti ghanské strany (kromě právníka, který dřímal). Byli očividně šokováni tím, jak se k jejich bílému bratrovi chovají jeho dva „podřízení“. Leontýn byl pro ně velký šéf a takhle se s šéfem přece nejedná. I když nerozuměli obsahu naší konverzace, z intonace pochopili, že jeden se mu vysmívá a druhý mu cosi přikazuje. Až dosud byli přesvědčeni, že je Leontýnova pozice neotřesitelná, že on je mozkem, motorem a duší celého projektu. Tomu, co se před chvílí stalo, vůbec nerozuměli. Do jejich myslí se vkradl zmatek...

Ale jelikož se jednalo o naše interní záležitosti, na nic se nevyptávali a tuto situaci přešli mlčky. Slova se ujal Roman:

„Pane doktore,“ oslovil svůj ghanský protějšek titulem, protože nám dosud nikdo neprozradil jeho jméno, „rádi bychom změnili procentuální poměr podílů jednotlivých akcionářů. Mohl bych vás v tomto ohledu požádat o vaši součinnost?“

Pan doktor nereagoval a dál si vesele dřímal.

„Pane, doktore,“ oslovil ho Roman trochu hlasitěji, „mohl bych vás požádat o pomoc v naší věci změny podílů?“

Pan doktor se však ani nehnul a stále si vesele pochrupkával.

„Pane doktore,“ zkusil to Roman ještě silněji, ale znovu bez odezvy, proto se obrátil na Aarona: „Aarone, co s tím uděláme? Přece tady nebudeme čekat, až se pan doktor vyspí? To může trvat klidně i několik hodin. Ty, jako CEO, bys to měl řešit!“

Aaron beze slova vstal, přešel k právníkovi a celkem nešetrně jím zacloumal. Pan doktor se probral a spustil:

„Dobrý den, přátelé, rád vás poznávám. Jsem nesmírně šťasten, že se potkáváme osobně. Jsem velice rád, že si mí klienti zvolili za partnery právě vás. Je mi ctí, že odborníci takového kalibru přijeli do mé rodné země Ghany, která je...,“ a v tomto duchu pokračoval, osvěžen spánkem, dalších třicet minut, během kterých vše opět několikrát zopakoval. Já jsem vše opět překládal Leontýnovi, který se znovu přiblble hihňal a mohutně pokyvoval hlavou. „ ...tak to je z mé strany všechno a teď mi, drazí přátelé, prozraďte, co vás ke mně přivádí.“

„Je vidět, že jste šel do sebe, hmmm. Když chcete, tak to jde, hmmm,“ pochválil mě Leontýn.

„Pane, doktore,“ zopakoval počtvrté Roman, „potřebujeme změnit procentuální podíl jednotlivých akcionářů. Rád bych vás v této záležitosti požádal o vaši pomoc.“

„Ano, jistě, jistě,“ odpověděl mu kolega. „Jsem rád, že vám mohu pomoci, protože rád pomohu obchodním partnerům svých klientů, protože mám na mysli jejich dobro. A také vaše dobro. A vše, co činím, činím pro dobro a dobro mě vede k tomu, abych byl dobrým a dobře pomohl dobré věci. Dobro musí zvítězit nad zlem, protože zlo je zlé a není vůbec dobré. A moje mise je pomáhat dobru. Proto spolupracuji jen s dobrými lidmi. A také mí zaměstnanci jsou dobří. Nezaměstnával bych nikoho zlého. I moje sekretářka je dobrá. A protože je dobrá, také pomáhá dobru, a tudíž vám předá formulář, který vyplníte, a, až mi ho doručíte, zařídím vše potřebné.“

„To byste byl velice laskav. Moc vám děkuji,“ sršel uctivostí Roman.

„Kvorum!“ vykřikl Leontýn na Romana. „Řekněte mu, že kvorum!“

Roman jeho žádost ignoroval, proto se Leontýn obrátil na mě.

„Přeložte mu kvorum,“ přikázal mi.

„A z jakého důvodu?“ zeptal jsem se ho nechápavě.

„Zase stávkujete a odmítáte poslušnost, hmmmm. To budeme řešit, hmmm. Přeložte mu, že kvorum. Je to důležité!“

„Myslím, že vše důležité jsem si už řekli, Leontýne. Vy jste svou šanci promluvit promarnil, takže sklapněte a nevyrušujte,“ utřel ho Roman.

„Ale kvorum...“ nedal se odbýt Leontýn.

Roman se na něj ostře zadíval a ukázal mu gesto znamenající useknutí hlavy. Tento argument Leontýn neochotně přijal a zmlknul.

 

Rozloučili jsme se se starým mužem, vyzvedli u sekretářky lejstro a vyšli na ulici. Chtěli jsme se zde s našimi partnery domluvit na dalším postupu, ale Aaron, Derek i Victor beze slov nasedli do svých vozů a vystřelil pryč. To nás zaskočilo. Neměli jsme nejmenší ponětí, proč to udělali. Že bychom je nějak nebo něčím urazili? Že by tou kontroverzí s Leontýnem ohledně překládání? Nemám rád nejistotu, proto jsem se rozhodl jim neprodleně zavolat a požádat o vysvětlení nenadálého zvratu v jejich chování vůči nám. Postupně jsem zavolal všem třem, ale ani jeden z nich mi hovor nevzal. To bylo zvláštní...

Chytli jsme si taxíka a vyrazili zpět na svou základnu. Když jsme přijeli, recepční nás všechny tři mile přivítala: „Ahoj, Romane, ahoj, Martine, dobrý večer, pane Ču-rak.“ My s Romanem jsme jí odpověděli slovně a lingvista Leontýn, který si pozdrav díky svému dnešnímu výkonu plně zasloužil, pouze svým tradičním idiotským úsměvem.

„Tak co, kdy můžeme zaplatit za ubytování?“ zeptal jsem se ji.

„Po víkendu přijde zástupce banky a pomůže mi s platbou,“ zněla její odpověď.

Autor: Martin Orálek | úterý 25.7.2017 15:19 | karma článku: 27,92 | přečteno: 1361x
  • Další články autora

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 50

Leontýn se vrací z nočního klubu v povznesené náladě. Nezadržitelně míří k bazénu, kde mu v jeho stavu hrozí nebezpečí utonutím. Bez nás nepřežije. Pomůžeme mu?

20.3.2018 v 7:22 | Karma: 26,58 | Přečteno: 2206x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 49

Podařilo se nám zažehnat první vážnější spor. Nyní bylo na čase to oslavit. Za naši skupinu byl k oslavám vybrán Leontýn.

17.1.2018 v 9:27 | Karma: 24,95 | Přečteno: 1486x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 48

Jedeme zpět do hotelu, kde nás čeká setkání s Aaronem a jeho partou. Budeme řešit neshody, které se mezi námi vyskytly.

15.11.2017 v 6:22 | Karma: 24,83 | Přečteno: 1627x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 47

Odchod z pláže - celkem banální záležitost. Nikoli však v Ghaně, kde se na nás přisáli dva "příživníci".

24.10.2017 v 7:22 | Karma: 25,73 | Přečteno: 1394x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 46

Po filozoficko-ekologickém zamyšlení se přesunuji k méně vznešenému tématu - jídlu. Jídlo bylo pro nás v Africe neustále problém. A ani zde tomu nebylo jinak...

19.10.2017 v 10:42 | Karma: 26,64 | Přečteno: 1759x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1447x
Překladatel a tlumočník a učitel anglického jazyka. S přestávkami jsem strávil skoro rok v Ghaně a chtěl bych se podělit o své zážitky.

Seznam rubrik