Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 29

Po odmlce se opět vracím ke svému africkému vyprávění. Dnes si přečteme o první schůzce s našimi partnery. 

29.

Victor přijel i s řidičem. Když se s námi přivítali, řidič si odešel sednout do zahrady za přístřešek, kde se také nacházelo několik stolů, a Victor cosi zakřičel v místním jazyce. Ve vteřině u něj byla servírka. Něco na ni zahulákal a potom se začal bavit s námi. Zjistil jsem, že to je veselý chlapík, se kterým není nouze o legraci. Asi po čtvrt hodině přišla servírka a donesla dvě jídla. Jedno pro Victora a jedno pro řidiče. Jednalo se o místní specialitu tilapie a banku. (Tilapie je druh sladkovodní ryby a banku je těsto vytvořené ze směsi pomleté fermentované kukuřice a manioku, které se vaří ve vodě v mikrotenovém sáčku. Vzhledem připomíná kynutý knedlík. Nabírá se prsty a namáčí se do omáčky.) Victor začal jíst, a tak jsme ho nechali o samotě a šli si s Romanem zaplavat. Leontýn u něj zůstal a celou dobu se na něj jen přihlouple usmíval (to dělal ostatně po celou dobu našeho pobytu).

Když Victor dojedl, přisedli jsme k němu a pokračovali v nezávazné konverzaci. Kdykoli někdo z nás řekl něco legračního, tak jsme se tomu zasmáli. Všichni. Včetně Leontýna. Ten se smál nejhlasitěji. Za chvíli dorazil Aaron. Taky si objednal jídlo a taky ho dostal za 15 minut. K jídlu si objednal třetinku piva a vždy, když ji dopil, přišla k němu servírka a zeptala se ho, zda-li si dá ještě jednu. Úplně jiný přístup než k nám, což pro mě bylo záhadou. A musím přiznat, že jsem této záhadě nepřišel nikdy na kloub. Jsou určité věci, které člověk nepochopí a ani do nich nepronikne, pokud není místní...

Po osmé hodině dorazil Derek. Jídlo přeskočil a vrhnul se hned na pití. Objednal si dvě piva najednou. Během pár vteřin v něm zasyčela a ihned si objednal další dvě.

Na uvítanou jsem chtěl všechny pohostit slivovicí, tak jsem pro ni zaběhl do pokoje. Když jsem se vrátil, požádal jsem Victora, ať řekne servírce, aby nám přinesla skleničky. Usoudil, jsem, že to bude rychlejší (A bylo!). Za minutu byly na stole. Otevřel jsem láhev a všem jsem nalil. Přiťukli jsme si na úspěch společného podnikání a začali probírat obchodní záležitosti.

Victor: „Musíme tvrdě pracovat. Když budeme tvrdě pracovat, budeme úspěšní.“

Aaron: „Jsem ředitel firmy, vím, jak se dělá obchod se zlatem. Nemusíte se ničeho obávat.“ (A vypil na ex třetinku piva.)

Derek: „Uděláme skvělý byznys.“ (Nalil si dalšího panáka a v okamžiku ho do sebe obrátil.)

Roman: „Tak to jsou výborné informace.“

Leontýn: „Překládejte, hmmm.“

Já: „Musíme tvrdě pracovat, jedině tak budeme úspěšní.Oni vědí, jak dělat obchod se zlatem, nemusíme se ničeho obávat. Uděláme skvělý byznys.“

Leontýn: „Přeložte jim, že musíme tvrdě pracovat. Když budeme tvrdě pracovat, hmmm, budeme úspěšní. Jsme rádi, že spolupracujeme právě s nimi, protože vědí, jak dělat obchod se zlatem. Uděláme skvělý byznys.“

Já: „Musíme tvrdě pracovat, jedině tak budeme mít úspěch. Jsme rádi, že spolupracujeme právě s vámi, protože víte, jak dělat obchod se zlatem. Uděláme skvělý byznys.“

Victor: „ Ano, přesně tak. Máte pravdu.“

Aaron: „Já, jako ředitel své firmy, s vámi souhlasím.“ (A exnul další pivo.)

Derek: „Výborně, uděláme skvělý byznys.“ (A nalil si dalšího panáka, který v něm okamžitě zmizel.)

 

A v tomto duchu probíhala naše konverzace asi dvě hodiny. Během ní vypil Aaron 12 třetinek piva a Derek celý litr mého „repelentu“ a 8 piv. Když jsme skončili jednání, hoši nasedli do svých aut a vyrazili k domovu. Paradoxem je, že Victor, který z nich jediný nepil, měl svého řidiče.

Když odjeli, Roman se mě zeptal: „Co si o tom myslíš?“

„Vypadá to velice optimisticky. Ale nechci předbíhat.“

„Přesně tak, uvidíme, jakým směrem se to vyvine.“ odpověděl mi Roman.

„Necháme se překvapit.“ řekl jsem.

V tom do naší debaty vstoupil do Leontýn a řekl mi: „Překládejte, prosím, hmm.“

Autor: Martin Orálek | pondělí 7.11.2016 17:21 | karma článku: 25,55 | přečteno: 1206x
  • Další články autora

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 50

Leontýn se vrací z nočního klubu v povznesené náladě. Nezadržitelně míří k bazénu, kde mu v jeho stavu hrozí nebezpečí utonutím. Bez nás nepřežije. Pomůžeme mu?

20.3.2018 v 7:22 | Karma: 26,58 | Přečteno: 2206x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 49

Podařilo se nám zažehnat první vážnější spor. Nyní bylo na čase to oslavit. Za naši skupinu byl k oslavám vybrán Leontýn.

17.1.2018 v 9:27 | Karma: 24,95 | Přečteno: 1486x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 48

Jedeme zpět do hotelu, kde nás čeká setkání s Aaronem a jeho partou. Budeme řešit neshody, které se mezi námi vyskytly.

15.11.2017 v 6:22 | Karma: 24,83 | Přečteno: 1627x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 47

Odchod z pláže - celkem banální záležitost. Nikoli však v Ghaně, kde se na nás přisáli dva "příživníci".

24.10.2017 v 7:22 | Karma: 25,73 | Přečteno: 1394x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 46

Po filozoficko-ekologickém zamyšlení se přesunuji k méně vznešenému tématu - jídlu. Jídlo bylo pro nás v Africe neustále problém. A ani zde tomu nebylo jinak...

19.10.2017 v 10:42 | Karma: 26,64 | Přečteno: 1759x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1447x
Překladatel a tlumočník a učitel anglického jazyka. S přestávkami jsem strávil skoro rok v Ghaně a chtěl bych se podělit o své zážitky.

Seznam rubrik