Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 28

Neděle. Volný den. Je třeba pořádně zrelaxovat a připravit se na tvrdou práci, která nás od pondělí čeká...

28.

Další den byla neděle, kterou jsme plánovali strávit povalováním u bazénu. Den začal klasicky snídaní. A když říkám klasicky, tak opravdu klasicky. Stejným problémem jako předešlý den – z párků navíc se stala omeleta navíc. Tento „problém“ se nepodařilo vyřešit za celých 14 dnů našeho pobytu, i když byla na směně jiná servírka. A to jsem se opravdu snažil jim to vysvětlit. Nevím, co jsem dělal špatně...

Po snídani jsem se šel převléknout do plaveckého. Když jsem přišel k bazénu, Roman už tam ležel a četl si. Také jsem zalehl, otevřel knihu a chtěl začít číst, když v tom mou pozornost upoutal přicházející Leontýn. Roman byl začtený a Leontýna si nevšimnul, proto jsem do něj lehce šťouchnul. Zvedl oči od rozečteného časopisu a stejně jako já zůstal ohromen pohledem na Leontýna. Lépe řečeno na jeho plavecký úbor. Leontýn měl na sobě brokátovou plaveckou čepici a manšestrové plavky do zvonu. Podívali jsme se na sebe, odhodili rozečtené tiskoviny a rychle skočili po hlavě do vody. Jednalo se o prevenci před propuknutím v hlasitý smích. Tuto taktiku jsme během našich pobytů ještě mnohokrát úspěšně použili.

Když jsem se dostatečně „zchladili“, navrhnul jsem, abychom si objednali oběd. Sice jsme byli krátce po snídani a nebylo ještě ani deset hodin, ale protože jsem již byl obeznámen s místními „dodacími lhůtami“, byl přesně ten pravý čas na objednávku. Podle mých propočtů by měl být oběd na stole kolem půl jedné. Proto jsem zašel za servírkami na jejich oblíbené místo, jednak abych objednal oběd a jednak abych objednal pití, protože se samozřejmě neobtěžovaly přijít za námi k bazénu se nás zeptat, zda-li něco nepotřebujeme. S pitím nebyl problém, ale s obědem ano.

„Bohužel, pane, oběd lze objednat až ve 12 hodin.“ řekla mi.

„Ale proč? Vždyť kuchařka už je v práci, tak to přece nemůže být problém, ne?

„Ne, nejde to. Až ve 12.“ trvala na svém.

„A proč až ve 12? Proč to nejde dřív?“

„Prostě až ve 12. To je tady běžné.“

„A kdo takové pravidlo zavedl?“

„Nevím, ale už je tu dlouho zavedené.“

„A nešla by udělat výjimka?“ řekl jsem prosebně, protože jsem si představil, že se naobědvám až někdy kolem tří čtyř hodin.

„Nešla.“ řekla neoblomně.

„Ani když ti dám větší spropitné?“

„Nešla.“ uzavřela naši konverzaci.

 

Vrátil jsem se naštvaně k bazénu a sdělil nejnovější informace svým kolegům. Roman z nich nebyl moc nadšený, stejně jako já, kdežto Leontýn jen pronesl svou obligátní větu:

„To mentalita tady. Tu je třeba pochopit, hmmm?“

Raději jsem hupsnul do bazénu, abych zchladil svůj vztek. Když jsem vylezl z vody, zamířil jsem na recepci vyhledat majitele hotelu, abych s ním probral úroveň místních služeb. Recepční mi sdělila, že přijde až v pondělí. Znechuceně jsem se vrátil zpět na lehátko. Jakmile jsem ulehl, zazvonil telefon. Volal Victor, že se staví kolem oběda i s Aaaronem a Derekem. V Ghaně zřejmě obědvají později, asi kolem páté odpoledne, protože to byla doba, kdy se Victor objevil. Aaron přijel v 6 a Derek dokonce v 7. Budeme si muset zvykat, že nějaká ta hodinka zde nehraje roli.

Autor: Martin Orálek | čtvrtek 22.9.2016 13:52 | karma článku: 28,00 | přečteno: 1350x
  • Další články autora

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 50

Leontýn se vrací z nočního klubu v povznesené náladě. Nezadržitelně míří k bazénu, kde mu v jeho stavu hrozí nebezpečí utonutím. Bez nás nepřežije. Pomůžeme mu?

20.3.2018 v 7:22 | Karma: 26,58 | Přečteno: 2206x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 49

Podařilo se nám zažehnat první vážnější spor. Nyní bylo na čase to oslavit. Za naši skupinu byl k oslavám vybrán Leontýn.

17.1.2018 v 9:27 | Karma: 24,95 | Přečteno: 1486x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 48

Jedeme zpět do hotelu, kde nás čeká setkání s Aaronem a jeho partou. Budeme řešit neshody, které se mezi námi vyskytly.

15.11.2017 v 6:22 | Karma: 24,83 | Přečteno: 1627x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 47

Odchod z pláže - celkem banální záležitost. Nikoli však v Ghaně, kde se na nás přisáli dva "příživníci".

24.10.2017 v 7:22 | Karma: 25,73 | Přečteno: 1394x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 46

Po filozoficko-ekologickém zamyšlení se přesunuji k méně vznešenému tématu - jídlu. Jídlo bylo pro nás v Africe neustále problém. A ani zde tomu nebylo jinak...

19.10.2017 v 10:42 | Karma: 26,64 | Přečteno: 1759x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:44

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1447x
Překladatel a tlumočník a učitel anglického jazyka. S přestávkami jsem strávil skoro rok v Ghaně a chtěl bych se podělit o své zážitky.

Seznam rubrik