Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 25

Zpátky v hotelu. Přesouvám se do jednolůžkového pokoje. Zde mne potkal menší problém s klimatizací, který se ovšem dá vyřešit složitě. To by přece nebyla Afrika...

25.

Zamířil jsem na recepci pro klíč od nového pokoje, protože jsem si tam chtěl uložit nákup (nechtělo se mi s ním tahat do prvního patra a potom zase zpět). Slečna recepční mě opět přivítala s úsměvem a zeptala se, jak jsem pochodil. Odpověděl jsem, že velmi dobře, a protože to byl zatím jediný pozitivní člověk, kterého jsem zde potkal, odměnil jsem ji jednou čokoládovou tyčinkou. Byla z toho v sedmém nebi. Asi desetkrát mi za ni poděkovala.

Požádal jsem jí o klíč od nového pokoje a velmi ochotně mi nabídla, že mě tam zavede. Přišli jsme k pokoji, odemkla dveře a pobídla mě, ať vstoupím dovnitř. Pokoj byl úzký a dlouhý a dost temný, i když oplýval dvěma okny - jedním vedle vstupních dveří a druhým na protilehlé stěně. Obě okna byla osazena robustní mříží. Okno u dveří skýtalo výhled do prosklené chodby, zatímco okno na konci pokoje výhled do zdi hotelu. Pod oknem u dveří se rozkládala široká postel s nočním stolkem, na němž spočíval telefon, telefonní seznam a lampička. Nad postelí visel bílý plastový větrák a na zdi napravo od postele klimatizace. Nalevo od postele stál psací stůl s dřevěnou židlí a vedle něj šatní skříň. Nad stolem visela malá televize. V zadní části pokoje, která byla zúžena díky koupelně, se nacházel malý konferenční stolek a dvě křesílka. Veškerý nábytek, jehož stáři jsem odhadoval na minimálně dvacet let, měl tmavě hnědou barvu, což přispívalo k temnému rázu pokoje. Nedokázala ho prosvětlit ani bílá „mramorová“ podlaha. Ale co bych nechtěl za 100$ na noc.

Cifra mi připadala přemrštěná, proto jsem se pokusil uhádat lepší cenu, ale recepční mi řekla, že plná cena je 150$ a že slevu jsme už dostali díky tomu, že jsme tři a že zde budeme delší dobu. Proti tomu nešlo nic namítnout.

Pokoj za 100$ na noc...
Před slevou však 150$

Hodil jsem nákup do malé ledničky umístěné pod oknem mířícím do zdi a zašel si pro své věci. Oba mí kolegové se zrovna probouzeli. Řekl jsem jim, že se mohou přestěhovat, což přijali rozdílně. Roman s radostí, Leontýn s přiblblým úsměvem. Popadl jsem kufr a zamířil zpět. Vybalil jsem si všechny věci a plánoval jsem, že se do oběda trochu prospím. V pokoji bylo nesnesitelné vedro, tak jsem zapnul klimatizaci. Nefungovala. Ještě několikrát jsem pro jistotu zmáčknul příslušný knoflík na ovládači, ale stále nic. Záhy jsem pochopil, v čem je zrada. Klimatizace nesla značku Samsung, ovladač LG. Zvednul jsem telefon a informoval o svém problému recepční.

„Někoho tam pošlu a přestěhujeme tě do jiného pokoje.“ odpověděla mi.

„Nestačilo by mi jen přinést správný ovladač?“

„Ne, ne. Přestěhujeme tě.“

„Já bych přeci jen preferoval ten ovládač.“

„Už tam někoho posílám. Přestěhujeme tě.“ řekla a zavěsila.

Za minutu mi někdo klepe na dveře. Byl to hotelový zaměstnanec, který mě přišel přestěhovat. Snažil jsem se mu vysvětlit, že se stěhovat nechci, že potřebuji správný ovladač. Ale nějak to nechtěl pochopit a dral se mi do pokoje. Asi po 20 minutách přesvědčování se mnou vyrazil hledat správný ovladač v některém z jiných pokojů. Ve třetím pokoji jsme našli ovládač správné značky. Vrátil jsem se do pokoje a jedním stiskem zapnul klimatizaci. Naskočila ihned. Poděkoval jsem poslíčkovi za jeho služby, zamknul dveře a zalezl do postele. Ale jakmile jsem zavřel oči, zazvonil telefon. Volala recepční, jestli nemám ještě jednu čokoládu. Tu první už snědla a měla chuť na další. Řekl jsem jí, že to byla moje poslední. Jinak bych se jí asi nezbavil.

Položil jsem sluchátko, zavřel oči a opět telefon. Opět volala recepce, že mě tam čeká můj kolega. Přišel jsem na recepci a uviděl zoufalého Leontýna. Slečna se mu snažila vysvětlit, že se má přesunout do svého nového pokoje.

„Leontýne, vy neumíte anglicky?“ zeptal jsem se ho ironicky, protože jsem věděl, že neumí, i když se mi ještě před odjezdem do Ghany snažil namluvit, že angličtinu plynule ovládá.

„Umím, hodně dobře, hmmm.“ odpověděl mi bez začervenání.

„Tak proč jste si mě nechal zavolat? To mě tady vůbec nepotřebujete, když si vystačíte sám.“ pronesl jsem s ještě větší ironií v hlase.

„Anglicky umím perfektně, akorát neznám ani jedno anglické slovo, hmmm.“

Autor: Martin Orálek | neděle 28.8.2016 10:14 | karma článku: 27,76 | přečteno: 1652x
  • Další články autora

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 50

Leontýn se vrací z nočního klubu v povznesené náladě. Nezadržitelně míří k bazénu, kde mu v jeho stavu hrozí nebezpečí utonutím. Bez nás nepřežije. Pomůžeme mu?

20.3.2018 v 7:22 | Karma: 26,58 | Přečteno: 2206x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 49

Podařilo se nám zažehnat první vážnější spor. Nyní bylo na čase to oslavit. Za naši skupinu byl k oslavám vybrán Leontýn.

17.1.2018 v 9:27 | Karma: 24,95 | Přečteno: 1486x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 48

Jedeme zpět do hotelu, kde nás čeká setkání s Aaronem a jeho partou. Budeme řešit neshody, které se mezi námi vyskytly.

15.11.2017 v 6:22 | Karma: 24,83 | Přečteno: 1627x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 47

Odchod z pláže - celkem banální záležitost. Nikoli však v Ghaně, kde se na nás přisáli dva "příživníci".

24.10.2017 v 7:22 | Karma: 25,73 | Přečteno: 1394x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 46

Po filozoficko-ekologickém zamyšlení se přesunuji k méně vznešenému tématu - jídlu. Jídlo bylo pro nás v Africe neustále problém. A ani zde tomu nebylo jinak...

19.10.2017 v 10:42 | Karma: 26,64 | Přečteno: 1759x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1447x
Překladatel a tlumočník a učitel anglického jazyka. S přestávkami jsem strávil skoro rok v Ghaně a chtěl bych se podělit o své zážitky.

Seznam rubrik