Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 24

Taxík fuč. Jdu shánět jiný. Dostanu se zpátky do hotelu bez problémů nebo mě opět čeká nějaké překvapení?

24.

Sehnat taxi nebyl problém. Na ulici jich stálo několik. Poznal jsem je podle žlutých blatníků. Jakmile taxikáři zmerčili, že se rozhlížím kolem sebe, začali na mě hulákat a mávat. Asi pět jich ke mně dokonce přiběhlo a začalo nabízet své služby za nejlepší cenu ve městě. Když jsem řekl, že chci do Unique Palace Hotel, na chvíli zmlkli a začali se mezi sebou o něčem dohadovat. Bylo zřejmé, že neví, kde se můj hotel nachází. Chvíli jsem je pozoroval, jak diskutují. Bohužel jejich diskuze k ničemu nevedla. Proto jsem se vydal k opodál stojícím taxíkům a jednoho po druhém jsem se ptal na svůj hotel. Nikdo nevěděl. Jeden mi nabídl, že mě tam zaveze a že zaplatím až po příjezdu. To jsem odmítl. Určitě by mi pak naúčtoval nějakou horentní sumu. Proto jsem pokračoval ve svém hledání. Po pár vteřinách se na mě usmálo štěstí. Narazil jsem na taxikáře, který můj hotel znal. Sláva! Ale to by nebyla Afrika, aby šlo všechno hladce podle mých představ...

„Za kolik mě tam hodíš?“ zeptal jsem se řidiče.

„50 cedi.“ odpověděl mi bez mrknutí oka.

„50? Ses zbláznil, ne? Vím, že z hotelu sem a zpět tom stojí 15 cedi.“

„Ale tady jsme na hlavní třídě, tady jsou jiné ceny.“

„Myslím si, že ceny jsou v celé Accře stejné.“

„Nejsou, tady to stojí víc.“

„OK, když to stojí víc, tak nemám zájem. Čau.“

„Ne,ne, ne, ne, ne, počkej. Tak teda 40.“

„40 je moc. Jsem ochotný ti dát 15, víc ne.“

„Dobře, tak si nastup. Za 15 tě tam zavezu.“

 

Opět se potvrdilo, že je nutné být neústupný a nenechat si nadiktovat jejich podmínky. Ale ne vždy to fungovalo...

Nasedl jsem a vyrazili jsme. Neměl jsem sílu se pokoušet o nějakou konverzaci, a tak naše cesta probíhala mlčky. Ale jen do první světelné křižovatky.

„15 je málo. Chci 25.“ přerušil naše mlčení.

„Na to zapomeň. Domluvili jsme se na patnácti.“

„Ale benzín je drahý a tady tím čekáním na semaforech přicházím o zákazníky. Chci 25.“

„Buď 15 nebo hned vystupuju.“

„Ok, tak tedy 15.“

 

Na zelenou jsme se rozjeli a opět pokračovali mlčky až do druhé světelné křižovatky.

„15 je málo. Chci 25.“

„Na to zapomeň. Domluvili jsme se na patnácti.“

„Ale benzín je drahý a tady tím čekáním na semaforech přicházím o zákazníky. Chci 25.“

„Buď 15 nebo hned vystupuju.“

„Ok, tak tedy 15.“

 

A opět jsme jeli mlčky až do třetí křižovatky, kde následoval stejný rozhovor. A na čtvrté, páté, osmé i desáté zase stejná konverzace. A tak nám cesta uběhla až do hotelu.

Vystoupil jsem z auta a podal řidiči 15 cedi.

„To je málo. Chci 30.“

„Tady máš 15 a sbohem.“

„Ne chci 30, jinak neodjedu.“

„Tak si tu zůstaň. Čau.“

„Budu čekat, dokud nedostanu 30 cedi.“

„Tak si čekej. Ode mě víc nedostaneš.“

„Chci 30.“ trval neoblomně na svém.

„Buď 15 nebo nic. Nemám chuť ani čas se s tebou dohadovat.“

 

Naštvaně převzal peníze a bez poděkování odjel.

Autor: Martin Orálek | pondělí 15.8.2016 21:27 | karma článku: 25,51 | přečteno: 1145x
  • Další články autora

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 50

Leontýn se vrací z nočního klubu v povznesené náladě. Nezadržitelně míří k bazénu, kde mu v jeho stavu hrozí nebezpečí utonutím. Bez nás nepřežije. Pomůžeme mu?

20.3.2018 v 7:22 | Karma: 26,58 | Přečteno: 2206x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 49

Podařilo se nám zažehnat první vážnější spor. Nyní bylo na čase to oslavit. Za naši skupinu byl k oslavám vybrán Leontýn.

17.1.2018 v 9:27 | Karma: 24,95 | Přečteno: 1486x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 48

Jedeme zpět do hotelu, kde nás čeká setkání s Aaronem a jeho partou. Budeme řešit neshody, které se mezi námi vyskytly.

15.11.2017 v 6:22 | Karma: 24,83 | Přečteno: 1627x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 47

Odchod z pláže - celkem banální záležitost. Nikoli však v Ghaně, kde se na nás přisáli dva "příživníci".

24.10.2017 v 7:22 | Karma: 25,73 | Přečteno: 1394x | Diskuse| Cestování

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 46

Po filozoficko-ekologickém zamyšlení se přesunuji k méně vznešenému tématu - jídlu. Jídlo bylo pro nás v Africe neustále problém. A ani zde tomu nebylo jinak...

19.10.2017 v 10:42 | Karma: 26,64 | Přečteno: 1759x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  10:54

Přímý přenos V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  10:53

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Moderátorka Porupková ukázala jizvu v dekoltu a promluvila o rakovině

25. dubna 2024  10:48

Moderátorka zpráv FTV Prima Soňa Porupková (34) se na sociální síti svěřila fanouškům s tím, že má...

Šéf sněmovny Johnson přišel na univerzitu podpořit Židy, dav na něj bučel

25. dubna 2024  10:41

Studenti newyorské Kolumbijské univerzity ve středu pokřikovali a bučeli na předsedu Sněmovny...

  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1447x
Překladatel a tlumočník a učitel anglického jazyka. S přestávkami jsem strávil skoro rok v Ghaně a chtěl bych se podělit o své zážitky.

Seznam rubrik